Genel Bilgi

Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı’nın temel amacı, ortaokullar için Türkçe öğretmeni yetiştirmektedir. Türkiye’de, ortaokullardaki Türkçe öğretmeni açığı hâlen giderilememiştir. Türkiye’de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren okul sisteminde 4+4+4 şeklinde ifade edilen bir düzenlemeye gidilmiştir. Bu düzenlemeden önce Türkçe öğretmenleri, ilköğretim okullarında 6-8. sınıflarda haftalık 5 saat olan Türkçe derslerini yürütmekteydi. Düzenlemeyle birlikte ortaokullarda (5-8. sınıflarda) Türkçe öğretmenlerinin görev alanı yaklaşık % 25 genişleyerek dört yıllık bir zamana yayılmıştır. Ortaokullarda her sınıf düzeyindeki haftalık 5 saatlik Türkçe derslerinin yanı sıra 4+4+4 düzenlemesiyle birlikte Türkçe ile ilgili seçmeli dersler yürürlüğe girmiş bu da Türkçe öğretmenlerinin de sorumluluk alanı genişlemiştir.

Millî Eğitim Bakanlığının yanı sıra, özel eğitim kurumlarında oldukça fazla sayıda Türkçe öğretmenine ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı gidermek amacıyla yetiştirilecek öğretmenlerin, Türkiye’deki eğitim sorunlarını çözebilecek, çağdaş eğitim-öğretim teknolojilerini en iyi şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahip eğitimciler olabilmeleri amaçlanmaktadır.

Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Lisans Programı’ndan mezun olan öğretmenlerin yabancılara Türkçe öğretimi konusunda yeterlik kazanmaları, bu alanda istihdam edilmelerini sağlamaktadır. Lisans programında bu alana özgü içerikler alan derslerinin yanı sıra seçmeli dersler aracılığıyla verilerek, mezunların gerek yurt içinde gerek yurt dışındaki Türkçe öğretim merkezlerinde görev almalarını sağlamak amaçlarımızdan bir diğeridir.

Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yetişecek öğretmenlerin, ülkesine yararlı, bilimi kılavuz edinmiş, çağdaş uygarlık yolunda ilerlemeyi amaçlayan bireyler olması beklenmektedir. Bu hedefler yanında ayrıca;

  • Türkçenin ve Türkçe öğretiminin gelişmesine katkıda bulunmak,
  • Türkçenin her alanda güzel kullanılmasına özen göstermek; bu özeni yaygınlaştıracak örnekler sergilemek,
  • Her seviyede etkili iletişim seviyesini artırmak ve iletişim çatışmalarını önlemek,
  • Türk ve dünya edebiyatını tanıtarak, öğrencilerin edebiyat eserlerini incelemelerini sağlamak ve onların genel kültürlerini artırmalarına katkıda bulunmak,
  • Öğrencilerde, estetik zevkin gelişmesine yardımcı olmak,
  • Toplumda ve eğitim kurumlarında öğrenme ve öğretme düzeylerinin nitelik ve nicelik açısından yükseltilmesine katkıda bulunmak,
  • Öğretmen adaylarının akademik gelişimlerinin yanı sıra kültür ve sanat alanlarında daha geniş bir bakış açısına sahip olabilecek biçimde mezun olmaları için imkânlar sunmak,
  • Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlar başta olmak üzere, diğer kurumlarla işbirliği yaparak, hem öğretmen adaylarının gelişmelerine katkıda bulunmak, hem de bilgi ve deneyimlerinin artmalarını sağlamak da hedeflenmektedir.